TSS SHP Harmanec
Miesto: Harmanec
Rok vzniku: 1829, v roku 2002 premenovanie z Harmaneckých papierní na SHP Harmanec
Funkcia: výroba v oblasti celulózo-papierenského priemyslu
Počet zamestnancov: 1128
Člen SHP Group (Slovak Hygienic Paper Group - v súčasnosti najväčší producent hygienických papierov v strednej a juhovýchodnej Európe).
Zavedené M2M produkty: TLS
Pozadie
Nárast dopytu a plánovaný rast výroby si vyžadoval zavedenie efektívnych procesov pri plánovaní expedície tovaru. Pôvodný systém plánovania príjazdu kamiónov na expedíciu nezabezpečoval ich rovnomernosť a vyváženosť v rámci dňa, resp. týždňa. Nevyváženosť príjazdu kamiónov a ich nakládky mohla spôsobovať oneskorenie dodávok tovaru k zákazníkom.
Najdôležitejšie vlastnosti požadovaného systému:
Spracovanie údajov bez použitia excelovských súborov.
Zabezpečiť plánované a rovnomerné príjazdy kamiónov do časových okien.
Jednoduché a rýchle prehľady informácií potrebných pre rozhodovanie.
Efektívne zdieľanie informácii medzi dopravcami a dodávateľmi (SHP Harmanec).
Požiadavky
Sledovanie procesov súvisiacich s organizáciou nakládky tovaru.
Optimalizácia nakládky a expedície tovaru.
Prepravným spoločnostiam zabezpečiť prístup k plánovaným prepravám s možnosťou registrácie do časových okien.
Jednoduchý a rýchly reporting informácií potrebných pre tvorbu rozhodnutí.
Plánovanie transportov tovarov medzi skladmi za účelom efektívnej expedície tovaru z jedného skladu.
Prepojenie s centrálnym ERP systémom ESO enterprise.
Naše riešenie na mieru:
Prvú verziu TSS systému sme odovzdali do 3 mesiacov od podpisu zmluvy na jeseň roku 2016.
Systém organizácie časových okien nakládky umožňuje plánovanie nakládky v jednotlivých skladoch, resp. nakladacích miestach spoločnosti.
Využívané sú informácie z hlavného ERP systému. Spoločnostiam poskytujúcim prepravu tovaru k zákazníkom je poskytnutý prístup k plánovaným prepravám s možnosťou ich registrácie (plánovania) do časových okien.
Systém umožňuje plánovať a optimalizovať prevozy medzi skladmi a plánovať aj okná na vykládku tovaru, ktorý SHP Harmanec nakupuje od dodávateľov na ďalší predaj.

Výsledky
- Ušetrenie jednej pracovnej zmeny na príjme materiálu.
- Zvýšenie efektivity procesov na príjme tovaru alebo materiálu, ich stabilizácia a štandardizácia.
- Jednoduché sledovanie efektivity dopravy, plnenia a neplnenia dodávok na čas.
- Stabilizácia a štandardizácia procesov na expedícii.
- Jednoduché monitorovanie efektívnosti prepravy (výpočet CPU, oneskorenia) a kvality.
- Zlepšenia vzťahov s prepravnými spoločnosťami.
- Odstránenie skrytých nákladov v procesoch.
- Kontrola počtu kamiónov na vstupe, výrazné zníženie neplánovaných príjazdov.
- Zvýšenie počtu expedícií o 20 %.
- Zníženie transportných nákladov (okolo 15-20 % za rok), neplánovaných zastavení výroby z dôvodu logistiky a taktiež skladových zásob.

Nemrhajte svojimi zdrojmi, ukážeme Vám ako ušetriť.
